مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل: ارتقای آگاهی مردم در مورد قوانین کار ضروری است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، «بهروز رحیم زاده » با اشاره به رسیدگی به پروندهها در سریعترین زمان ممکن افزود: یکی از برنامهها و راهبردهای ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل کاهش تعداد شکایتهای کارگری و کارفرمایی است و از اساسیترین راهکارهای تحقق آن میتوان به ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی عموم مردم و به ویژه کارفرمایان و کارگران از قوانین کار و تامین اجتماعی اشاره کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: هر قدر اطلاع کارفرمایان و کارگران بیشتر باشد، کمتر دچار مشکل میشوند و در همین راستا انتظار میرود کارگران و کارفرمایان پیش از هر اقدامی دستکم به ادارههای تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و پرسشهای خود را با کارشناسان مربوطه مطرح کنند تا در دوران کار خود دچار مشکل نشوند.
رحیمزاده در ادامه حمایت از افراد فاقد شغل را جزو سیاستهای ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و بیان کرد: تعداد مقرریبگیرانی که امسال به صورت غیرارادی از کار خارج شدند، یک هزار و ۲۱۷ نفر هستند که برای اینکه در شرایط بیکاری از نظر معیشتی دچار مشکل نشوند، زیر پوشش بیمه بیکاری قرار دارند و ماهانه مقرری دریافت میکنند.
وی افزود: تعداد مقرریبگیران در سال گذشته به یک هزار و ۳۴۶ نفر میرسید، ولی امسال با کاهش آمار و روند مثبت بازار کار در استان اردبیل روبرو بودیم که این امر نشان دهنده کاهش تعداد اخراجها یا جذب فوری در مجموعهای جدید پس از ترک محل کار پیشین است.