تعاون کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل: ارتقای آگاهی مردم در مورد قوانین کار ضروری است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، «بهروز رحیم زاده »  با اشاره به رسیدگی به پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن افزود: یکی از برنامه‌ها و راهبردهای اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل کاهش تعداد شکایت‌های کارگری و کارفرمایی است و از اساسی‌ترین راهکارهای تحقق آن می‌توان به ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی عموم مردم و به ویژه کارفرمایان و کارگران از قوانین کار و تامین اجتماعی اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: هر قدر اطلاع کارفرمایان و کارگران بیشتر باشد، کمتر دچار مشکل می‌شوند و در همین راستا انتظار می‌رود کارگران و کارفرمایان پیش از هر اقدامی دست‌کم به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و پرسش‌های خود را با کارشناسان مربوطه مطرح کنند تا در دوران کار خود دچار مشکل نشوند.

رحیم‌زاده در ادامه حمایت از افراد فاقد شغل را جزو سیاست‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و بیان کرد: تعداد مقرری‌بگیرانی که امسال به صورت غیرارادی از کار خارج شدند، یک هزار و ۲۱۷ نفر هستند که برای اینکه در شرایط بیکاری از نظر معیشتی دچار مشکل نشوند، زیر پوشش بیمه بیکاری قرار دارند و ماهانه مقرری دریافت می‌کنند.

وی افزود: تعداد مقرری‌بگیران در سال گذشته به یک هزار و ۳۴۶ نفر می‌رسید، ولی امسال با کاهش آمار و روند مثبت بازار کار در استان اردبیل روبرو بودیم که این امر نشان دهنده کاهش تعداد اخراج‌ها یا جذب فوری در مجموعه‌ای جدید پس از ترک محل کار پیشین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *