معرفی شرکت تعاونی پست پیشگامان (پارسی پست) اتاق تعاون ایران
شماره ثبت:۵۲۱۴۹۴
محل ثبت:استان تهران
موضوع فعالیت:ارائه خدمات پستی و لجستیکی
نام مدیرعامل:محمدکاظم کشورشاهی
شرکت تعاونی پست پیشگامان (با برند پارسی پست) به عنوان تعاونی سهامی عام، اولین اپراتور تعاونی پستی جمهوری اسلامی ایران و شرکتی دانش بنیان در عرصه خدمات نوین پستی و لجستیکی با تامین زیرساخت های مورد نیاز در حال حاضر در سراسر کشور و ۳۱ استان در حال فعالیت می باشد.
شرکت پیشگامان کویر پرشیا فعالیت خود را از تاریخ ۱۳/۰۲/۱۳۹۰ تحت شماره ۱۲۵۲۳ در حوزه خرید و فروش و تضمین سهام گروه پیشگامان و شرکت های عضووسرمایه گذاری در بورس در استان یزد آغاز کرد. این شرکت به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۸/۰۲/۱۳۹۰ به استان فارس- شیراز تحت شماره ثبت ۳۴۱۲۲ انتقال یافت. در این وهله شرکت، حوزه های IT و ICT را نیز به حوزه فعالیت های خود افزود.
این شرکت در تاریخ ۱۰/۱۰/۱۳۹۶پس از اخذ مجوز فعالیت های پستی، مستند به صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۰/۰۷/۱۳۹۶ تحت شماره ثبت ۵۲۱۴۹۴ به تهران انتقال یافت همچنین در ادامه عنوان شرکت به “پست پیشگامان” تغییر یافت. شرکت تعاونی پست پیشگامان به عنوان یکی از شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، تعاونی سهامی عام، اولین اپراتور تعاونی پستی جمهوری اسلامی ایران و شرکتی دانش بنیان در عرصه خدمات فناورانه و نوآورانه حوزه پستی و لجستیکی، تصمیم دارد گامی مهم در ارتقاء سطح نوآوری در زنجیره ارزش خدمات پستی مردم، کسب و کار های خصوصی و مجموعه های دولتی کشور عزیزمان بردارد و ارزش افزوده و کیفیت ادراک شده خدمات را برای جامعه هدف و ذینفعان ارتقا بخشد. این شرکت یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه تعاونی پیشگامان و در جهت تکمیل زنجیره ارزش خود پروژه های متعددی را راهبری نموده است. از طرفی گروه تعاونی پیشگامان بعنوان بزرگترین شرکت تعاونی کشور با بیش از ۲۷ سال خدمت در حوزههای زنجیره ارزش فناوری اطلاعات و ارتباطات، پست و لجستیک، کشاورزی، آب، خدمات زیر ساختی کشور و تولید نزدیک به ۴۰ شرکت تعاونی فعال بوده و با بیش از ۶۵ هزار سهام دار توانسته مفهوم مردمی سازی و مشارکت مردمی در تولید و اقتصاد را دنبال نماید.
پارسی پست به عنوان اولین اپراتور تعاونی کشور، توسعه جایگاه نوآوری و خدمات نوین پستی را در بین ذیفعان دولتی و خصوصی کشور ارتقا بخشیده و کیفیت ادراک شده خدمات ارائه شده را تقویت بخشد. با وجود چالشهای زیاد، پارسی پست در زمینه های خاص و نوین پستی و زنجیره تامین فراگیر کمکم بزرگتر شد و توانست برای رسالت خود جایگاهی مشخص و مناسبی ایجاد کند. مدیران شرکت تلاش دارند با همین سرعت رشد و توسعه بتوانند به عنوان اولین پست تعاونی کشور، جایگاه و منزلت این صنعت را تمامی مجموعه های ارائه دهنده خدمت توسعه و ارتقا دهند. این موفقیت، این پایداری و این رشد مداوم جز با همراهی ۴۰۰۰ نفر همکار (مستقیم و غیر مستقیم) همدل ممکن نبوده و نخواهد بود.
در زمینه پست و لجستیک خدمات اصلی به سه دسته سرویس درون شهری، سرویس بین شهری و سرویس بین الملل تقسیم می شود. سرویس درون شهری، خدمت انتقال بسته از مبدا به مقصد در یک شهر است که به صورت درب به درب انجام می شود. سرویس درون شهری شامل دو بخش مجزا است که مشتریان بنا بر نیاز زمانی، می توانند یکی از این دو شیوه ارسال بسته را انتخاب کنند. سرویس تحویل در همان روز(Same Day) : در این سرویس بسته های مشتریان در یک روز دریافت و تحویل می گردد. سرویس تحویل روز بعد (Next Day) : در این سرویس بسته های مشتریان در روز اول دریافت و در روز بعد، در همان شهر توزیع و به دست گیرنده می رسد.
سرویس بین شهری، انتقال سریع بسته ها از طریق مسیرهای زمینی و هوایی است که در کنار ارائه خدمات درب به درب، برای فرستنده و گیرنده صرفه جویی در زمان و هزینه را به همراه دارد. از طریق ثبت سفارش در یکی از بسترهای فروش آنلاین، ارتباط با نمایندگی و یا مراجعه حضوری به نمایندگی ها، بسته دریافت شده و پس از انجام مراحل ارسال، در محل گیرنده یا در نمایندگی مقصد تحویل داده می شود.
استفاده از این سرویس برای کلیه مشتریان حقیقی و حقوقی امکان پذیر است.
پارسی پست، به عنوان سازمانی مشتری مدار، در راستای جلب رضایت و رفع مشکلات مشتریان خود و با بهره گیری از سامانه ثبت و پیگیری شکایت، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات اقدام می کند. مشتریان پارسی پست می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل از طریق وب سایت و یا تماس با ۱۴۸۴ به این سامانه دسترسی پیدا کرده و شکایت خود را ثبت کنند. کارشناسان مربوطه درخواست آنها را بررسی و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد. از طرفی سامانه های چت آنلاین برای بخش های مختلف مشتریان پیاده سازی شده است.
یکی از نکات مهم و ضروری در ارسال بسته ها، به کارگیری بسته بندی مناسب است. استفاده از روش های گوناگون بسته بندی، ضمن حفظ امنیت کالا و سلامت بسته ها، باعث می شود تا طیف گسترده ای از خدمات به مشتریان ارائه شود.
شرکت پست پیشگامان برای رفاه مشتریان و افزایش هرچه بیشتر کیفیت ارسال، کارتن ها و پاکت های متفاوتی را بر اساس ابعاد و وزن مرسوله ارائه می دهد. علاوه بر این، استفاده از لیبل های امنیتی برای حفاظت از کالاهای ارسالی مشتریان است.
LTL، سرویس حمل و نقل بسته های حجیم و سنگین ویژه کسب و کارهاست که به صورت درب به درب ارائه شده و در آن بخشی از ظرفیت وسیله نقلیه توسط فرستنده خریداری می شود. این سرویس توسط شرکت تعاونی پیشگامان ترابری ریلی نوین پارس انجام می گیرد، در واقع کل فضای وسیله نقلیه در این روش، توسط چند مشتری رزرو و به اشتراک گذاشته می شود. این سرویس در پاسخ به نیاز مشتریانی است که قصد ارسال محموله هایی (دسته کالاهایی) را دارند که مجموعه سفارش آنها بیش از ۱۰۰ کیلو (جرمی یا حجمی) باشد.
مزیت ها :
- تعهد زمانی مشخص
- کاهش هزینه های لجستیکی
- امکان تخلیه در چند مقصد
- امکان بارگیری در چند مبدا
- ارسال روزانه مسیرهای معین
- پرداخت اعتباری با امضا قرارداد
- عدم بارگیری با تخلیه در چند مرحله
- صرفه جویی در فضای انبارش
این شرکت به عنوان یکی از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، تعاونی سهامی عام و با نماد بازرگام تصمیم دارد گامی مهم در ارتقاء سطح نوآوری در زنجیره ارزش خدمات پستی مردم، کسب و کار های خصوصی و مجموعه های دولتی کشور عزیزمان بردارد و ارزش افزوده و کیفیت ادراک شده خدمات را برای جامعه هدف و ذینفعان ارتقا بخشد. این شرکت یکی از شرکتهای زیر مجموعه گروه تعاونی پیشگامان و در جهت تکمیل زنجیره ارزش خود پروژههای متعددی را راهبری نموده است.
اقتصاد دیجیتال در حال تحول در ساختار اقتصاد جهانی است و دنیا در مسیر حرکت نوینی قرارگرفته و تحول در اقتصاد ایران نیز از دروازه تحول دیجیتال می گذرد توسعه پایدار به معنای واقعی کلمه، می تواند در بستر اقتصاد دیجیتال با سرعت بیشتری شکل بگیرد. همچنین با توکل و امید بیش از پیش و در راستای این تلاش ها و ظرفیت سازی ها، متقابلا امیدواریم مجموعه های ظرفیت های حوزه فناوری و نوآوری، سازمان تنظیم ارتباطات رادیویی کشور و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و … به معنای واقعی به سمت استفاده از بخش خصوصی و خصوصی سازی صنعت پست گام بردارند.
با توجه به موارد اشاره شده شرکت پست پیشگامان برای تثبیت جایگاه خود به عنوان “یکی از بازیگران اصلی” منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال، عرصه فعالیت را شروع نموده و با تدارک ساز و برگ لازم، خود را آماده نقش آفرینی جدی در حوزه های مختلف لجستیک و پست بر مبنای فناوری اطلاعات و زیست بوم دیجیتال کشور و منطقه کرده است.
نقش پست در بازار لجستیک ایران بسیار پررنگ و تأثیرگذار است. لجستیک پشتیبانی برای فعالیتهای تولیدی و تجاری است و در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا میکند. بازار لجستیک مجموعهای از فعالیتها را شامل میشود که وظیفه جابهجایی کالاها را در داخل و خارج از کشور انجام میدهد.
موضوع فعالیت شرکت مطابق با موارد اساسنامه موضوعات ادامه می باشد که به این موضوعات موارد مورد نیاز سازمان هواپیمایی بر اساس پیش بینی و بررسی های صورت گرفته اضافه خواهد شد. از طرفی ظرفیت سازی زنجیره تامین فراگیر در حوزه های امنیت غذایی و کشاورزی در کنار موضوع ایرلاین، لجستیک و پستی و خدمات نوآورانه این بخش ها جز زمینه های تاثیر گذار بوده و خواهد بود.
- ارائه کلیه خدمات پستی در جنبه های فیزیکی، الکتریکی و مالی و لجستیک با استفاده از فن آوری های نوین
- ارائه کلیه خدمات پست لجستیک با استفاده از فن آوری های نوین اطلاعات
- توسعه ظرفیت های لجستیکی با بهره گیری از ظرفیت های فناوری و نوآوری
- انجام عملیات و فرایند های چهارگانه قبول، جمع آوری، رهسپاری، و توزیع با استفاده از فن آوری های نوین
- تامین و تجهیز نیروی انسانی برای اجرای خدمات پستی و حمل ونقل
- بررسی و مطالعه فضای کسب و کار و شناخت نیازهای بازار خدمات پستی
- تجارت الکترونیک و تجارت سیار و پرداخت و دریافت اینترنتی
- راه اندازی مرکز آموزش به منظور انتقال دانش فنی و حمایت از توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در
زمینه های تخصصی مرتبط با موضوع شرکت به کارکنان و سایر اپراتورها و شرکتهای داخلی و خارجی - تأسیس و تجهیز و گسترش واحدهای عرضه کننده خدمات پستی
- ارائه کلیه خدمات پستی در جنبه های فیزیکی، الکترونیکی و مالی و لجستیک با استفاده از فن آوری های نوین اطلاعات در سراسر کشور و جهان
- ایجاد و گسترش خدمات پستی با استفاده از فن آوری های نوین اطلاعات
- انجام نیابتی امور خدماتی و اداری و بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی
- عضویت در مجامع، نهادها، انجمن ها و اتحادیه های تخصصی ملی، منطقه ای و بین المللی
- اعطای نمایندگی به اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای موضوع شرکت
- ایجاد شرکت های فرعی جهت انجام فعالیت های تخصصی پستی
- مشارکت و تملک شرکت های دانش بنیان ،نوآور و استارتاپ ها در حوزه تخصصی پست و لجستیک . زنجیره تأمین فراگیر
- انجام کلیه امور مرتبط با کارآفرینی و شتابدهی کسب و کار و کمک و همکاری و سرمایه گذاری روی ایده ها و طرح ها و پروژه های سایرین در راستای ایجاد کسب و کارهای کارآفرینانه
- ارائه آموزش و انجام خدمات مشاوره و مربیگری کسب و کار
- ایجاد شبکه سرمایه گذاران، برگزاری رویدادهای کارآفرینی، مشارکت و تأسیس کسب و کارها و سرمایه گذاری در استارتاپ های حوزه پست، لجستیک و زنجیره تأمین فراگیر
- هماهنگی و همکاری با کلیه اپراتورها و شرکت های ارائه کننده خدمات پستی داخلی و خارجی
- فعالیت در حوزه خدمات و بازاریابی مجازی و کسب و کار اینترنتی با استفاده از فن آوری نوین اطلاعات
- سرمایه گذاری در سایر شرکت ها
- شرکت در مزایده و مناقصه های داخلی و خارجی و عقد قرارداد با کلیه سازمان ها، نهادها، وزارت خانه و شرکتهای خصوصی اعم از داخلی و خارجی و سازمان های بین المللی
- خرید و فروش صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی
- تامین منابع مالی و اعتباری و اخذ تسهیلات مالی، ریالی و ارزی از کلیه بانک های دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی
- شرکت در نمایشگاه های بین المللی تخصصی و غیر تخصصی داخل و خارج کشور
- ایجاد شعب و دفاتر جهت نمایندگی در زمینه موضوع فعالیت شرکت در داخل و خارج از کشور
- انعقاد قراردادهای همکاری و مشارکت با شرکت های داخلی و خارجی در زمینه موضوع فعالیت شرکت
- عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه موضوع فعالیت شرکت
- ایجاد دفاتر جهت مبادرت به کلیه عملیاتی که بطور مستقیم برای اجرای فعالیت های مرتبط با موضوع شرکت لازم باشد
- ایجاد و بهره برداری کارگو جاده ای، ریلی، دریایی، و هوایی داخلی و خارجی
- خرید و فروش اوراق مشارکت
- افتتاح هرگونه حساب بانکی در بانک های دولتی و غیر دولتی داخلی و خارجی
- سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های اقتصادی
- اخذ و ارائه ضمانت نامه جهت تضمین تعهدات پروژه ها
- ارائه خدمات مشاوره ای مرتبط با موضوع فعالیت شرکت
- مبادرت به کلیه معاملات و عملیات تجاری، بازرگانی، ساخت، خرید و فروش، اجاره، استجاره، ماشین آلات، صادرات و واردات ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات مرتبط با موضوع فعالیت شرکت
- انجام عملیات فاینانس و بیع متقابل و سایر عملیات مرتبط
- سرمایه گذاری مستقیم با مشارکت در ایجاد شرکت های تخصصی پستی
- سرمایه گذاری مستقیم و یا مشارکت در تملک
- مشارکت در امور حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای
- زمینه های مشخص شده برای پست هوایی بین الملل توسط سازمان هواپیمایی کشور