تعاون کار و رفاه اجتماعی

​توسعه تعاون و آموزش‌های مهارتی محور توانمندسازی مردم سیستان و بلوچستان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، «اله‌نظر شه‌بخش» در نشست با حسین یوسفی مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اظهار کرد: وزارت متبوع در سیستان و بلوچستان با ۹ زیرمجموعه فعال شامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، مدیریت درمان، فنی‌وحرفه‌ای، بهزیستی، بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون و صندوق‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و بازنشستگی کشوری، گسترده‌ترین شبکه ارتباطی با مردم از بدو تولد تا زمان بازنشستگی و حتی پس از مرگ را برعهده دارد و مأموریت آن خدمت بی‌منت به همه گروه‌های اجتماعی است.  

وی گفت:  تقویت فرهنگ کار در استان به شکل جدی باید مورد توجه قرار گیرد و اشتغال پایدار تنها با تعاون، همدلی و ارتقای مهارت محقق می‌شود.  

وی با تأکید بر پیوند اشتغال و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان آماده‌اند تا براساس نیاز واقعی بازار، برای هر شغل دوره برگزار کنند، گواهی معتبر ارائه دهند و در قالب مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها از مهارت‌آموزان حمایت کنند.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان عملکرد وزارتخانه در حوزه حمایت‌های اجتماعی را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: در طرح کالابرگ الکترونیکی، پرداخت‌ها در چند مرحله برای جامعه هدف انجام شد و رضایت مردم از نحوه اجرای طرح نشان‌دهنده اثرگذاری آن بر معیشت خانوارهای کم‌درآمد است.  

وی افزود: تبیین دستاوردهای نظام در حوزه تعاون، رفاه و اشتغال باید به‌صورت جهادی انجام شود؛ رسانه‌ها و فعالان اجتماعی وظیفه دارند خدمات واقعی دولت را بیان کنند تا مردم بدانند نظام در هر عرصه برای بهبود زندگی آنان تلاش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *