توسعه تعاون و آموزشهای مهارتی محور توانمندسازی مردم سیستان و بلوچستان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، «الهنظر شهبخش» در نشست با حسین یوسفی مدیر کانونهای خدمت رضوی استان اظهار کرد: وزارت متبوع در سیستان و بلوچستان با ۹ زیرمجموعه فعال شامل سازمانهای تأمین اجتماعی، مدیریت درمان، فنیوحرفهای، بهزیستی، بانکهای رفاه کارگران و توسعه تعاون و صندوقهای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و بازنشستگی کشوری، گستردهترین شبکه ارتباطی با مردم از بدو تولد تا زمان بازنشستگی و حتی پس از مرگ را برعهده دارد و مأموریت آن خدمت بیمنت به همه گروههای اجتماعی است.
وی گفت: تقویت فرهنگ کار در استان به شکل جدی باید مورد توجه قرار گیرد و اشتغال پایدار تنها با تعاون، همدلی و ارتقای مهارت محقق میشود.
وی با تأکید بر پیوند اشتغال و آموزشهای فنیوحرفهای تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفهای در استان آمادهاند تا براساس نیاز واقعی بازار، برای هر شغل دوره برگزار کنند، گواهی معتبر ارائه دهند و در قالب مسئولیت اجتماعی شرکتها از مهارتآموزان حمایت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان عملکرد وزارتخانه در حوزه حمایتهای اجتماعی را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: در طرح کالابرگ الکترونیکی، پرداختها در چند مرحله برای جامعه هدف انجام شد و رضایت مردم از نحوه اجرای طرح نشاندهنده اثرگذاری آن بر معیشت خانوارهای کمدرآمد است.
وی افزود: تبیین دستاوردهای نظام در حوزه تعاون، رفاه و اشتغال باید بهصورت جهادی انجام شود؛ رسانهها و فعالان اجتماعی وظیفه دارند خدمات واقعی دولت را بیان کنند تا مردم بدانند نظام در هر عرصه برای بهبود زندگی آنان تلاش میکند.